W stolicy

Ostatnia wycieczka z projektu ,,Lekcje o finansach” zawiodła klasy I-III do Warszawy. Zaczęliśmy przygodę od wizyty w Ministerstwie Finansów, gdzie obejrzeliśmy prezentację edukacyjną o podatkach, skierowaną do młodych obywateli Unii Europejskiej. Nasi uczniowie bardzo aktywnie zabierali głos w dyskusji, bardzo ciekawie kierowaną przez pracownicę Ministerstwa. Niestety nie mogliśmy obejrzeć najciekawszych miejsc w budynku, ze względu na wizytę ważnych gości, których podejmował pan minister. Następnie przemieściliśmy się autokarem do Smart Kids Planeta, gdzie oddawaliśmy się przeróżnym zabawom ruchowym. Po czym, trochę zmęczeni, ale szczęśliwi i głodni udaliśmy się do restauracji Sosiser, gdzie zjedliśmy pyszny, dwudaniowy posiłek. Dalej, autobus zawiózł nas na spotkanie z panią przewodnik, która pokazała nam najciekawsze miejsca Starego Miasta, o których niezwykle interesująco nam opowiadała. Był wśród nich oczywiście Zamek Królewski, kolumna Zygmunta III Wazy na placu Zamkowym, Pomnik Małego Powstańca, pomnik syrenki na rynku miasta oraz Grób Nieznanego Żołnierza. Mieliśmy też czas, żeby zakupić pamiątki. Oczywiście wycieczka nie byłaby do końca udana, gdyby nie wizyta w drodze powrotnej w McDonalds. Tym razem były to Łomianki. Tego dnia, podobnie jak podczas wycieczki do Bydgoszczy, pogodna aura nam dopisała, więc uważamy naszą wyprawę do Warszawy za bardzo udaną.